Onze missie en visie

Samen werken
-  met het kind (individueel en als groep)
-  
met de ouders 
-  
met het team
aan goed onderwijs 

Wij streven ernaar dat ieder kind met plezier naar school gaat, zich gewaardeerd, gerespecteerd en veilig voelt, dit is de basis tot leren. 
Structuur, veiligheid en vertrouwen 
We zetten structureel in op groepsvorming en -ontwikkeling. We bekrachtigen gewenst gedrag en positieve feedback geven staat centraal. We vinden leerlingenbetrokkenheid belangrijk. Een aantal keren per jaar komt de leerlingenraad samen, om inbreng te geven op en betrokken te worden bij schoolse zaken.  
Zelfsturing en eigenaarschap 
Wij geven kinderen eigenaarschap en leren ze verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Ze krijgen inzicht in hun eigen ontwikkeling (doelenkaarten en portfolio) en het daarbij benoemen van hun onderwijsbehoeften om zo verder te ontwikkelen. Het motiveert en draagt bij aan de ontwikkeling van een positiever zelfbeeld. Kindgesprekken hebben een prominente plek in ons onderwijsconcept. 
Zelfstandig en actief leren 
Elke leerling heeft het recht om gezien en gehoord te worden. Onze aandacht gaat uit naar het zorgvuldig in kaart brengen van onderwijsbehoeften, op basis waarvan een gedifferentieerde basisaanpak wordt verzorgd met waar nodig een aanvullende ondersteuning. Zodoende krijgt het kind de mogelijkheden en kansen om samen met de leerkracht en de andere kinderen in de klas te werken aan de doelen die passen bij het kind. 
Op welke wijze wordt invulling gegeven aan de eigen identiteit van de school? 
Vanuit onze overtuiging dat iedereen kan en wil groeien, scheppen we de voorwaarden die nodig zijn voor persoonlijke ontwikkeling en burgerschap. We ondersteunen kinderen om vanuit betrokkenheid hun eigen leven en leren steeds meer vorm en inhoud te geven. Dit doen we door hun gevoel van eigenwaarde te bevorderen, ze te leren respectvol met elkaar om te gaan en steeds meer ruimte te geven om hun eigen identiteit te ontplooien. Dit realiseren we door een persoonlijke band met elk kind op te bouwen en te investeren in educatief partnerschap met de ouders. 
Samen voor het kind 
Het team geeft het onderwijs vorm vanuit onderlinge verbondenheid en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Er wordt gesteund op elkaars kwaliteiten. Een andere vorm van samenwerking is de relatie tussen school en ouders in de vorm van educatief partnerschap. Dit veronderstelt het intensief onderling afstemmen van acties/interventies ten behoeve van een zo optimaal mogelijke ontwikkeling van het kind.